اجرایی شدن سامانه لیست حق بیمه هوشمند در سیستان و بلوچستان
کارفرمای محترم
باسلام
با عنایت به اجرایی شدن پروژه لیست هوشمند حق بیمه در سطح استان سیستان و بلوچستان از تاریخ 09/02/1403 به استحضار می رساند برخی تغییرات در فرایند ارسال لیست و پرداخت حق بیمه ایجاد خواهد شد. ضروریست کارفرمایان محترم نسبت به مشاهده فیلم آموزشی نحوه ارسال لیست و فرآیندهای مربوطه از طریق لینک زیر اقدام فرمایند. همچنین جهت رفع نواقص احتمالی ارسال لیست را به پایان ماه موکول نفرمایید.
https://www.aparat.com/v/eJVvN
همچنین فایل متنی راهنمای لیست هوشمند نیز از لینک زیر قابل دریافت می باشد.
تغییرات مربوطه به صورت خلاصه به شرح ذیل می باشد:
- انجام بخش عمده کنترلهایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال فهرست حقبیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی فهرستهای دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان میشد، بهصورت برخط و در زمان ثبت فهرست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.
- همه پردازشهای فهرست حق بیمه کارفرمایان بهصورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل فهرست انجام میشود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.
- پرداخت برخط و آسان حقبیمه
- ایجاد نشدن بستانکاریهای کاذب، جلوگیری از انباشت بدهیها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان
فرایند کار
1- کارفرمایان باید با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی اینترنتی es.tamin.ir و انتخاب گزینه ورود به سامانه، از منوی کارفرمایان فهرست حق بیمه ارسال فهرست حق بیمه، برای انتخاب کارگاه مدنظر اقدام و پس از انتخاب یک گزینه از فهرستی که شامل گزینههای مختلف ازجمله سوابق فهرست ارسالی، بارگذاری فایل فهرست حق بیمه، ایجاد فهرست حق بیمه آنلاین، کپی فهرست از ماه قبل، دریافت فایل راهنما و... است، گزینه مدنظر را انتخاب و فرایند ارسال فهرست را ادامه دهند.
2- پس از درج اطلاعات بیمهشدگان به صورت دستی یا بارگذاری فایل دیبیاف (برحسب انتخاب گزینه مربوطه) باید گزینه ثبت فهرست حق بیمه و تأیید و ارسال شود
3- در صورت انجام صحیح مراحل فوق، سامانه ضمن نمایش موفقیتآمیز بودن بارگذاری فهرست و ارائه کد رهگیری، کارفرما را به صفحه جزئیات فهرست هدایت میکند که وضعیت درخواست در این مرحله «ثبت اولیه» است
4- صفحه ثبت اولیه دارای سه سربرگ ریز اطلاعات فهرست، کارکنان یا بیمهشدگان و خطاها و هشدارها است که در صورت وجود خطای بازدارنده فهرست قابل دریافت نبوده و باید از قسمت جزئیات فهرست به مشاهده خطاها و رفع آن اقدام شود. در این صفحه کاربر باید برای ادامه فرایند و انجام محاسبات به صورت برخط و لحظهای گزینه پردازش را انتخاب کند
5- سامانه پس از پردازش فهرست و در صورت مغایرت در محاسبات، ضمن اصلاح آن و نمایش مبالغ صحیح در ستون پردازش، وضعیت فهرست را در مرحله «تأیید نهایی لیست هوشمند» قرار خواهد داد که در صورت مورد تأیید بودن محاسبات، کارفرما باید به انتخاب گزینه «پذیرش نتایج پردازش سیستمی» و «ثبت لیست» اقدام و در غیراینصورت گزینه اصلاح لیست یا حذف لیست را انتخاب کند.
6- در صورت انتخاب ثبت لیست و تأیید نهایی آن از سوی کارفرما، سامانه کاربر را برای پرداخت حق بیمه به مرحله بعدی هدایت میکند و فهرست در این مرحله در وضعیت «در انتظار پرداخت لیست هوشمند» قرار خواهد گرفت. کارفرما ضمن مشاهده مشخصات مربوط به پرداخت میتواند از طریق گزینه پرداخت از طریق درگاه بانک رفاه برای پرداخت حق بیمه کارکنان به صورت اینترنتی و بدون محدودیت مبلغ اقدام کند.
7- پس از پرداخت حق بیمه از طرف کارفرما وضعیت فهرست به «تأیید پرداخت» تغییر مییابد. لازم به ذکر است سامانه فهرست هوشمند به گونهای تعبیه شده است که تا زمانی که پردازش و پرداخت از طرف کارفرما موفقیتآمیز نباشد، هیچگونه سابقهای ایجاد نشده و فهرست به شعبه ذیربط منتقل نخواهد شد.
در صورت هر گونه ابهام و نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر با شماره تلفن 1420 تماس حاصل فرمایید.
- ۰۳/۰۲/۰۵
- ۱۴ نمایش
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.